שר הדתות: "אסור לרבני צוהר לפעול נגד הרבנות הראשית" – האזינו

    דוד לזר 1 Comment on שר הדתות: "אסור לרבני צוהר לפעול נגד הרבנות הראשית" – האזינו
    22:02
    18.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר הורה: "לנסוע למירון, עד איפה שאפשר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הדתות הנכנס דוד אזולאי, העניק הבוקר (חמישי) ראיון ראשון ובלעדי ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ומני גירא שוורץ ב'קול חי'.

    בראשית דבריו התייחס השר לדרום המתחמם ואמר כי "המצב בדרום בוודאי צריך להטריד אותנו, אני מאמין ומקווה שהממשלה וראש הממשלה יעשו הכל שיהיה שקט, אם אצלינו לא שקט – הצד השני צריך להבין שגם אצלו לא יהיה שקט".

    "אני לא מתיימר לדבר בנושאים ביטחוניים, בנושא הזה יש כבר אנשים רבים וטובים שדשים בענין, אבל בהחלט אני מאמין שהממשלה והעומד בראשה יעשו כאמור הכל על מנת שיחזור השקט לדרום", לדברי השר אזולאי, "תושבי הדרום הם אזרחי מדינת ישראל, ואסור להפקיר אותם".

    כעת פנה השר לנושא שלשמו התכנסו, משרד הדתות שהוא עומד בראשו, "התחלתי ללמוד את משרד הדתות. אמנם אני מכיר קצת מהעבר, אבל בפנים הדברים שונים לגמרי, מדובר במשרד עם חשיבות רבה, אנחנו מעניקים שירות לכלל אזרחי מדינת ישראל, עוד בטרם לידת האדם ועד לאחר פטירתו, הדרכת כלות, קידושין, בר מצווה וברית, בתי עלמין והחזקת בתי עלמין, מקוואות ועוד".

    "כל מקום ומקום שאתה נוגע אתה מוצא את הדרישה של האזרח מהמשרד הזה. האזרח צריך להיות מחובר למשרד הזה ולא רק אחרי 120 אלא גם באירועים אחרים בחיים ולכן צריך לתת לו את מה שהוא רוצה בצורה הטובה ביותר", אמר השר הנכנס.

    "אני מאמין לנתניהו"

    לאחר שאמר שהוא סומך על נתניהו בטיפול הביטחוני מול החמאס, נשאל אזולאי האם הוא סומך על ראש הממשלה גם בנושאים הקשורים למשרדו – משרד הדתות – שיעניק לו יד חופשית בו, "ברגע שקיבלתי את המינוי של שר, קיבלתי מנדט שנותן לי את כל האפשרויות לפעול", ענה השר, "יש לנו מסגרת תקציבית וצריך לפעול לפי מה שיש".

    "אני מאמין שנתניהו יתן את ידו  ולא ירצה שדברים שהיו קבועים בסטטוס קוו – ישתנו, אין לי שום ספק בענין, כל הנושאים שסיכמו בהסכם הקואליציוני בודאי יבואו לידי ביטוי בזמן הקרוב, ואני לא רואה שיהיה שינוי בזה".

    "אנחנו לא הולכים לעשות מהפכות אלא לשנות את הדברים שפוגעים או שיפגעו בנושאים הדתיים, אנחנו משרד שנותן שירות לענינים הדתיים וכל דבר אני מתייעץ עם הרבנים הראשיים", אמר השר ב'קול חי'.

    פרשת ריסקין

    שר הדתות התייחס גם לסוגיית המשך כהונת הרב שלמה ריסקין ואמר כי "הנושא הזה נמצא תחת סמכות הרבנות הראשית לישראל – הם הגוף שקובע בדבר הזה ואני בטוח שהם יקבעו ויגיעו למסקנות, לדבריו, "אם האיש סיים את תקופת כהונתו והרבנות תחליט שכך יהיה – הוא יצטרך לקיים זאת. אני עובד יד ביד עם הרבנות הראשית וזו מדיניות המשרד כולו'.

    אזולאי תקף את אותם הפותחים משרדים פרטים לרישום נישואים ללא הרבנות, לדבריו, "ביום חילופי השרים, שמתי דגש על נושא הנגשת שירותי המשרד לכלל אזרחי המדינה ומנגד הדגשתי שלא נאפשר בשום פנים ואופן  לשנות סדרי בראשית, לא יתכן שכל אחד מורשה להיות רשם נישואים. לא כל אחד יפתח לו לשכה ויגבה כסף בניגוד לחוק".

    "אריה דרעי הוא יו"ר ש"ס"

    כשנשאל על התערבות שר הכלכלה אריה דרעי במינויים במשרד הדתות ענה אזולאי כי "מישהו כנראה שכח שדרעי הוא יו"ר תמועת ש"ס והוא בקיא עם ניסיון רב ועם ראייה כללית של הדברים. אני עובד איתו יד ביד, הוא נתן לי עצות טובות, הביא לי אנשים טובים למשרד, כל אחד מומחה ועם ידע. התייעצתי איתו ואמשיך להתייעץ איתו".

    רבני צוהר

    האם תשתף פעולה ותסכים להפגש עם רבני צוהר? "אני לא דוחה אף אחד, אפגש עם כל אחד ואחד, אם הם יפעלו על פי החוק ולא בניסיון לפגוע ברבנות הראשית, ואם הם יעבדו בשיתוף פעולה עם הרבנות – בשמחה, אבל אם הם רוצים להקים לעצמם רבנות ולעבוד באופו עצמאי – לא אהיה שם".

    "ברגע שהם יפעלו נגד סמכות הרבנות הראשית אני לא נמצא שם, אני נשמע לדעת תורה ולרבנים, מי שלא יעבוד בשיתוף פעולה עם הרבנים הראשים אני לא נמצא במקום הזה", הוסיף השר באופן נחרץ.

    על המנכ"ל המיועד במשרד הדתות אמר השר כי "ברור שכל מפלגה שבאה מביאה מנכ"ל משלה, יש לנו הרבה אופציות לאנשים ראויים".

    נשות הכותל

    שר הדתות אזולאי התייחס בראיון ל'קול חי' ל'נשות הכותל' שבאות מידי חודש לרחבת הכותל המערבי וזאת בשביל לעורר פרטבוקציה, "אני חסיד של הידברות והבנות, בכוח לא נשיג כלום, אבל הכל חייב להיות על פי ההלכה על מנת שכולם יהיו מרוצים".

    "אני אמור לשבת בנושא עם רב הכותל הרב רבינוביץ, ונקבל החלטות, אותם נשים לא מגיעות להתפלל אלא לעשות פרובוקציות, ונמצא את הדרך לעשות איתם מה שעושים עם אנשים שעושים פרובוקציה".

    מצוקת הקבורה

    אזולאי נשאל על נושא ההפקרות בזירת הקבורה בישראל – נושא שקיבל במה מספר פעמים ב'מדברים אקטואליה' ב'קול חי' ואמר כי "כבר כיור ועדת הפנים נחשפתי לענין, אז לא היו מחירים קבועים, היה שוק פתוח לכל מי שרוצה, קבעתי מחירי סף ומקסימים, גם כיום – יש חריגות ואני מתכוון להיכנס לעובי הקורה, אבל חשוב להזכיר כי  אנשי החברא קדישא עושים עבודת קודש".

    "כל אזרח במדינה זכאי לחלקת קבר במקום מגוריו, מי שמכיר תופעה שהוא צריך לשלם – שיפנה למשרד, הבעיות מתחילות כשרוצים להיקבר בירושלים ובמקומות נבחרים, ולא מעוניינים להקבר בקבורה רוויה – בקומות שש יש קושי רגשי", לדבריו של שר הדתות, "בעיה הלכתית לא קיימת בקבורה הרוויה וצריך פשוט להתחיל להתרגל לזה, אנחנו במדינה קטנה וקיימת מצוקה אמיתית של קרקעות".

    המגיש מני גירא שוורץ הדגיש לשר הדתות כי מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל – הביע את דעתו נגד הקבורה הרוויה בקומות.

    האזינו לראיון המלא:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      חבל שמרן הגר"ח גרינמן זצ"ל איננו. ועוד יותר חבל על אזולאי שבהחלטה שקבל להתמנות לשר הדתות אצל דרעי, הרס לעצמו את חייו הפרטיים.